دانش برتر

انگل شناسی

دانش برتر

انگل شناسی

دانش برتر

این وبلاگ در مورد شناخت بیماریهای انگلی پزشکی و دامپزشکی می باشد

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
پیوندها

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است


    اکینوکوکوزیس در اثر یک کرم نواری، اکینوکوکوس گرانولوزوس، که در بافت‌هاى انسان کیست‌هاى لاروى ایجاد مى‌کند، به‌‌وجود مى‌آید. میزبان نهائى این انگل سگ، و در بعضى مناطق روباه مى‌باشد که کرم بالغ را در رودهٔ خود جاى مى‌دهند. تخم انگل به‌همراه مدفوع حیوان خارج شده، توسط میزبان‌هاى واسط مانند دام، انسان، جوندگان، و به‌خصوص گوسفند خورده مى‌شود. سگ‌ها با خوردن لاشه‌هاى خام گوسفندان که حاوى کیست‌هاى هیداتید هستند، آلوده مى‌شوند.
    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۰۲:۳۱
    یاسر بیات


    کَنه‌ها از جانوران کوچک انگلی هستند.


    کنه‌ها بندپا هستند و از راه خوردن خون پستانداران، پرندگان و گاه خزندگان و دوزیستان تغذیه می‌کنند.


    کنه‌ها به همراه هیره‌ها زیرردهٔ کنه‌سانان(Acarina) را تشکیل می‌دهند. کنه‌ها دارای انواع یک‌میزبانه، دومیزبانه و سه‌میزبانه هستند.کنه‌های ایکسودس، هیالوما و بوافیلوس از خانواده سخت‌کنه‌ها عمدتاً در نشخوارکنندگان ایجاد بیماری می‌کنند. کنه‌های مرغی (ارگاس پریسکوس) از خانوادهٔ نرم‌کنه‌ها هستند. استفاده از انواع سموم حشره‌کش مانند کومافوس، فن والریت، پرمترین و فلومترین در مبارزه با این انگل‌ها مؤثر است.

    ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۰۲:۲۱
    یاسر بیات

    اکتوپارازیت هایی که روی بدن ، لباس و یا تختخواب زندگی می کنند

    کک ها حشراتی از راسته سیفوننپترا هستند. حشراتی کوچک ، بدون بال و خونخوار که حرکتهای جهشی دارند. ککها بیشتر از پستانداران و گاهی از پرندگان خونخواری می کنند. به طور کلی از 3000 گونه کک فقط 12 گونه به انسان حمله می کنند. مهمترین گونه های کک ، کک جوندگان ، کک انسان و کک گربه (Ctenocephalides felis) و کک سگ (Ctenocephalides canis) هستند.گزش آنها باعث تحریک ، ناراحتی شدید و خونریزی می شود. کک جوندگان ناقل مهم طاعون خیارکی و تیفوس منتقله توسط کک است. کک های گربه کرمهای نواری (ستودها) را منتقل می کند. کک تونگا ( کک شنی) پوست انسان را سوراخ کرده و باعث عفونت می شود. کک هایی که انسان را می گزد در بیشتر نقاط جهان یافت می شود

    .کک گربه است که البته به سگ‌ها و ...


    تصاویری از کک ها

    کککککککککککککککککک
    ۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۴۲
    یاسر بیات

    شپش سر چیست؟

    شپش سر (Pediculus humanus capitis) نوعی حشره انگلی است که برروی سر، مژه و ابروها یافت می شود. شپش سر روزانه چندین بار از خون انسان استفاده کرده و نزدیک جمجمه انسان زندگی می نماید. هرچند شپش سر مشکلی خطرناک نیست، اما می تواند باعث خارش شدید و غیرقابل تحمل شود. برخلاف شپش بدن، شپش سر بعنوان عاملی برای انتقال بیماری ها از فردی به فردی دیگر، شناخته نشده است. شپش سر از طریق ارتباط نزدیک فرد با سایر افراد انتقال می یابد. آلوده بودن به شپش سر به این معنی نیست که فرد آلوده بهداشت را رعایت نکرده و یا زندگی آلوده ای دارد. بعضی از افراد در اثر خاریدن زیاد سر دچار عفونت پوستی می شوند. آنتی هیستامین ها به کاهش خارش کمک می نمایند.

    ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۴ ، ۰۲:۱۵
    یاسر بیات